Nowe przepisy - Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia - Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu

Nowe przepisy - Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Skuteczne wsparcie, nowoczesne urzędy, realna pomoc

Od 1 czerwca 2025 r. obowiązuje Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia – nowe przepisy, które zmieniają sposób funkcjonowania urzędów pracy i systemu wsparcia dla osób poszukujących zatrudnienia.

Co się zmienia?

  • Nowoczesne i bardziej dostępne usługi urzędów pracy.
  • Większy nacisk na aktywizację zawodową i indywidualne podejście.
  • Skuteczniejsze narzędzia pomocy dla pracodawców i pracowników.
  • Lepsza współpraca z rynkiem i lokalnymi społecznościami.

 

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Godziny pracy Urzędu:

 

Poniedziałek               7.00 – 15.30
Wtorek                         7.00 – 15.30
Środa                           7.00 – 15.30
Czwartek                     7.00 – 15.30
Piątek                          7.00 – 13.00

 
 

Godziny przyjmowania interesantów:

W godzinach otwarcia Urzędu

Dyrektor i Zastępcy Dyrektora przyjmują interesantów we wtorki w godzinach od 10.00 do 13.00

oraz w każdym innym dniu roboczym po uprzednim umówieniu się na spotkanie w sekretariacie Urzędu (pok. 310, II piętro).

 

Korespondencja z Urzędem

W Urzędzie obowiązuje elektroniczny obieg dokumentów.
Wszelka korespondencja przychodząca do Urzędu powinna być składana
do Kancelarii podawczej pok. 109 (parter budynku)

 

Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu uprzejmie informuje, iż podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Powyższe podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego.

Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym
w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
 
(Podstawa prawna: Art. 63 - 66 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego)