Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców

Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż przyznawanej na podstawie Rozdziału 3 § 7 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz.U. poz. 371)
 
Bezpośredni link do rozporządzenia: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2021/371

Dotację mogą otrzymać przedsiębiorcy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
  • posiadają status mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy zgodnie z definicjami zawartymi odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,
  • którzy na dzień 30 listopada prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności kodami
1) 47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 91.02.Z
2) 49.39.Z, 52.23Z, 55.10Z, 55.20Z, 55.30Z, 56.10.A, 56.10.B, 56.21.Z, 56.29.Z, 56.30.Z, 59.11.Z, 59.12.Z, 59.13.Z, 59.14.Z, 59.20.Z, 74.20.Z, 77.21.Z, 79.11A, 79.12Z, 79.90.A, 79.90C, 82.30.Z, 85.51.Z, 85.52.Z, 85.53.Z, 85.59.A, 85.59.B, 86.10.Z w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej, 86.90.A, 86.90.D, 90.01.Z, 90.02.Z, 90.04.Z, 93.11.Z, 93.13.Z, 93.19.Z, 93.21.Z, 93.29.A, 93.29.B, 93.29.Z, 96.01.Z, 96.04.Z,
  • przychód z działalności uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc składania wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego,
  • działalność gospodarcza nie jest zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji
  • przedsiębiorca wylicza spadek przychodów w odniesieniu do całości przychodów z działalności gospodarczej, a nie jedynie z „części „ oznaczonej określonym kodem PKD
 
Dotacja jest udzielana ze środków Funduszu Pracy w wysokości do 5.000 zł. 

Działalność gospodarcza mogła być zawieszona w odpowiednich miesiącach roku 2020 i 2021 wskazanych we wniosku do wykazania spadku przychodu.
 
Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.
 
Wnioski mogą składać mikroprzedsiębiorcy oraz przedsiębiorcy,  których  siedziba  znajduje się na terenie działania Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu.

 
UWAGA: Nabór wniosków odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej poprzez portal praca.gov.pl (kod PSZ-DBKDG) do dnia 31 maja 2021 r. 
Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy.
Na otrzymanie dotacji przyznawanej na podstawie rozporządzenia nie będzie miał wpływu również fakt otrzymania dotacji przyznawanej na postawie art. 15zze4 lub rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz.U. poz. 152).
Tak więc przedsiębiorca, który otrzymał dotację przyznawaną na postawie ustawy
o COVID-19 lub ww. rozporządzenia, będzie mógł otrzymać dotację określoną przepisami, o ile spełni warunki jej przyznania.
Przedsiębiorcy, którzy złożyli wnioski o dotację (kod PSZ-DBDG) w poprzednim naborze od 19 grudnia 2020 do 31 stycznia 2021 r. również mogą złożyć wnioski w ramach niniejszego naboru.
Dotacja udzielana na podstawie Rozporządzenia RM (kod PSZ-DBKDG) może być przyznana przedsiębiorcy więcej niż jeden raz:
  • w odniesieniu do kodów 47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 91.02.Z łączna liczba dotacji z obydwu rozporządzeń (rozporządzenia z dnia 19 stycznia i rozporządzenia z dnia 26 lutego), jaka może być przyznana wynosi 2.
  • dla pozostałych kodów wymienionych w rozdziale 3 rozporządzenia łączna liczba dotacji z obydwu rozporządzeń, jaka może być przyznana wynosi 3.

    W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację. Przykładowo, przedsiębiorca złożył wniosek w marcu (wskazując luty jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów), który został zaakceptowany i dotacja została wypłacona. Nie może on złożyć drugiego wniosku w marcu, ponieważ wniosek dotyczyłby tego samego miesiąca, w którym nastąpił spadek przychodów czyli lutego. Przedsiębiorca może natomiast złożyć kolejny wniosek o dotację w kwietniu, o ile nie wyczerpał już przysługującego mu limitu liczby dotacji. Wówczas we wniosku wskaże marzec jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów.

Szczegółowe informacje:
https://grudziadz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/rr3-koszty
 
 
 



 
 

5,3%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec marca 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu


86 - 300 Grudziądz,
ul. Parkowa 22

tel. +48 56 643-30-00; +48 56 643-84-00
e-mail: togr@praca.gov.pl

NIP 876-10-17-917
REGON 871218380

Sprawy w Urzędzie można również załatwiać elektronicznie za pomocą
ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Adres naszej skrytki ePUAP:
/pupgrudziadz/SkrytkaESP

e-Doręczenia
Adres naszej skrzynki do e-Doręczeń:
AE:PL-30968-64571-FAIGR-30

 
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu położony jest w południowej części miasta, przy ul. Parkowej 22. Jako jednostka organizacyjna powiatu, wchodząca w skład powiatowej administracji zespolonej, realizuje zadania związane z promocją zatrudnienia, łagodzeniem skutków bezrobocia oraz aktywizacją zawodową. W pełnieniu swojej funkcji tut. Urząd współdziała z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy, z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie podstawowych usług rynku pracy.

Godziny pracy Urzędu:

 
Poniedziałek               7.00 – 15.30
Wtorek                         7.00 – 15.30
Środa                           7.00 – 15.30
Czwartek                     7.00 – 15.30
Piątek                          7.00 – 13.00
 
 

Godziny przyjmowania interesantów:

W godzinach otwarcia Urzędu

Dyrektor i Zastępcy Dyrektora przyjmują interesantów we wtorki w godzinach od 10.00 do 13.00

oraz w każdym innym dniu roboczym po uprzednim umówieniu się na spotkanie w sekretariacie Urzędu (pok. 310, II piętro).
 

Korespondencja z Urzędem

W Urzędzie obowiązuje elektroniczny obieg dokumentów.
Wszelka korespondencja przychodząca do Urzędu powinna być składana
do Kancelarii podawczej pok. 109 (parter budynku)
 
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu uprzejmie informuje, iż podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Powyższe podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego.

Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym
w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
 
(Podstawa prawna: Art. 63 - 66 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego)