Aktualności
Nowelizacja ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu informuje, że zgodnie z nowelizacją ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa legalny pobyt obywateli Ukrainy, którzy przybyli do Polski w okresie od 24 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium tego kraju, jak i pobyt obywateli Ukrainy, których wiza, karta pobytu lub pobyt w ruchu bezwizowym straciły ważność po 24 lutego 2022 r., został wydłużony do dnia 30 września 2025 r. W związku z powyższym przepisy dotyczące powierzania pracy obywatelom Ukrainy na podstawie powiadomienia, o którym mowa w art. 22 tej ustawy nadal będą obowiązywały.
Od dnia wejścia w życie nowelizacji, tj. 1 lipca 2024 r. podmiot powierzający wykonywanie pracy będzie zobowiązany złożyć powiadomienie o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy w terminie 7 dni ( a nie jak do tej pory 14 dni) od dnia podjęcia pracy przez obywatela Ukrainy.
Jednocześnie przypominamy, że obywatele Ukrainy (także ci, którzy przybyli do Polski po 24 lutego 2022 r.) mogą być zatrudnieni zarówno na podstawie powiadomienia o powierzeniu wykonywania pracy, jak i zezwolenia na pracę lub oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy pod warunkiem posiadania dokumentu potwierdzającego legalny pobyt na terytorium RP.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 maja 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2024 r. poz. 854).
Dodatkowe informacje dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Grudziądzu p.213 (I piętro) - ul. Parkowa 22, 86-300 Grudziądz; nr tel.: 56 643 84 05, 56 643 84 88.
Od dnia wejścia w życie nowelizacji, tj. 1 lipca 2024 r. podmiot powierzający wykonywanie pracy będzie zobowiązany złożyć powiadomienie o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy w terminie 7 dni ( a nie jak do tej pory 14 dni) od dnia podjęcia pracy przez obywatela Ukrainy.
Jednocześnie przypominamy, że obywatele Ukrainy (także ci, którzy przybyli do Polski po 24 lutego 2022 r.) mogą być zatrudnieni zarówno na podstawie powiadomienia o powierzeniu wykonywania pracy, jak i zezwolenia na pracę lub oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy pod warunkiem posiadania dokumentu potwierdzającego legalny pobyt na terytorium RP.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 maja 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2024 r. poz. 854).
Dodatkowe informacje dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Grudziądzu p.213 (I piętro) - ul. Parkowa 22, 86-300 Grudziądz; nr tel.: 56 643 84 05, 56 643 84 88.
- 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 48.884,28 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Informacje o urzędzie
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu
86 - 300 Grudziądz,
ul. Parkowa 22
tel. +48 56 643-30-00; +48 56 643-84-00
e-mail: togr@praca.gov.pl
NIP 876-10-17-917
REGON 871218380
Sprawy w Urzędzie można również załatwiać elektronicznie za pomocą
ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Adres naszej skrytki ePUAP:
/pupgrudziadz/SkrytkaESP
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu położony jest w południowej części miasta, przy ul. Parkowej 22. Jako jednostka organizacyjna powiatu, wchodząca w skład powiatowej administracji zespolonej, realizuje zadania związane z promocją zatrudnienia, łagodzeniem skutków bezrobocia oraz aktywizacją zawodową. W pełnieniu swojej funkcji tut. Urząd współdziała z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy, z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie podstawowych usług rynku pracy.
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek 7.00 – 15.30
Wtorek 7.00 – 15.30
Środa 7.00 – 15.30
Czwartek 7.00 – 15.30
Piątek 7.00 – 13.00
Wtorek 7.00 – 15.30
Środa 7.00 – 15.30
Czwartek 7.00 – 15.30
Piątek 7.00 – 13.00
Godziny przyjmowania interesantów:
W godzinach otwarcia UrzęduDyrektor i Zastępcy Dyrektora przyjmują interesantów we wtorki w godzinach od 10.00 do 13.00
oraz w każdym innym dniu roboczym po uprzednim umówieniu się na spotkanie w sekretariacie Urzędu (pok. 310, II piętro).
Korespondencja z Urzędem
W Urzędzie obowiązuje elektroniczny obieg dokumentów.
Wszelka korespondencja przychodząca do Urzędu powinna być składana
do Kancelarii podawczej pok. 109 (parter budynku)
Wszelka korespondencja przychodząca do Urzędu powinna być składana
do Kancelarii podawczej pok. 109 (parter budynku)
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu uprzejmie informuje, iż podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Powyższe podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego.
Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym
w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
(Podstawa prawna: Art. 63 - 66 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego)
Powyższe podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego.
Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym
w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
(Podstawa prawna: Art. 63 - 66 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego)