Aktualności
Tymczasowe rozwiązanie w sprawie rejestracji
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu informuje, że od dnia 01.03.2022r. wznawia bezpośrednią obsługę klientów. Urząd zostaje otwarty, w związku z tym przywrócona zostaje pełna obsługa klientów.
Szanowni Państwo.
W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników, w celu minimalizacji skutków rozprzestrzeniania się koronawirusa, Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu nadal (tj. od 01.04.2020r. ) zawiesza bezpośrednią obsługę klientów. Jednocześnie, mając na względzie zgłaszane do Urzędu problemy niektórych osób z dokonaniem elektronicznej rejestracji, wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, udostępniamy przygotowany specjalnie na ten wyjątkowy czas wniosek o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy wraz z kompletem dokumentów.
Tymczasowe rozwiązanie - wniosek o rejestrację wraz z kompletem dokumentów należy przesłać do urzędu pocztą lub wrzucić do zamontowanej w drzwiach wejściowych skrzynki podawczej Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu (od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.00 – 15.15, piątek od godziny 7.00 – 12.45).
A zatem, wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, udostępniamy od dnia 07.04.2020r. przygotowany specjalnie na ten wyjątkowy czas wniosek o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy wraz z kompletem dokumentów. Przygotowany komplet dokumentów można pobrać tutaj:
Wniosek o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy.
Przygotowaliśmy również dla Państwa wersję papierową dokumentów, które można odebrać ze skrzynki znajdującej się na drzwiach wejściowych do Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu (od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.00 - 15.15, piątek od godziny 7.00 - 12.45).
Nie ma możliwości wypełniania wniosku w Urzędzie, a także nie możliwości kserowania dokumentów.
Tryb postepowania.
Przed przystąpieniem do rejestracji przeczytaj, jakie dokumenty są niezbędne do zarejestrowania się. Dokumenty, które Ciebie dotyczą, będziesz musiał/a skserować i dołączyć do wniosku o rejestrację. Wypełniony wniosek o rejestrację wraz z kompletem dokumentów należy włożyć do koperty z dopiskiem „Rejestracja" i przesłać lub dostarczyć do Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu ul. Parkowa 22. Przy osobistym dostarczeniu dokumentów przestrzegaj zasad bezpieczeństwa, aby nie narażać siebie i innych na zakażenie koronawirusem.
W razie konieczności będziemy się kontaktować pod wskazanym przez Państwa numerem telefonu. Po rozpatrzeniu wniosku, wyślemy do Państwa decyzję wraz z ewentualnymi załącznikami.
Instrukcja elektronicznej rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu przypomina, że zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, każda, nawet nieubezpieczona osoba, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem (ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych Dz. U. poz. 374).
W związku z powyższym prosimy o powstrzymanie się od rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Grudziądzu w celu m.in. uzyskania uprawnienia do korzystania
z ubezpieczenia zdrowotnego. Jednocześnie informujemy, że osoba, która nie posiada tytułu do ubezpieczenia zdrowotnego może zostać zgłoszona do ubezpieczenia zdrowotnego przez członka rodziny.
Rejestracja elektroniczna.
W związku z wykluczeniem osobistej możliwości rejestracji w celu uzyskania statusu bezrobotnego, istnieje możliwość rejestracji elektronicznej za pośrednictwem platformy praca.gov.pl
Możliwe są dwie ścieżki postępowania przy rejestracji elektronicznej.:
- Całkowita rejestracja elektroniczna (wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany). Data rejestracji – dzień wniesienia wniosku za pośrednictwem portalu praca.gov.pl, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
- Prerejestracja (bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego), która polega na złożeniu do urzędu pracy za pośrednictwem platformy praca.gov.pl wniosku w postaci elektronicznej. Przy tej metodzie rejestracji niezbędne jest wskazanie numeru telefonu do kontaktu. Data rejestracji - w przypadku „prerejestracji" dokonanie rejestracji w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy następuje w dniu przeprowadzenia przez pracownika urzędu pracy rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie się jako bezrobotny albo poszukujący pracy.
Kontakt telefoniczny w sprawie rejestracji pod numerem 56 64-38-419, 56 64-38-454,
56 64-38- 451, 56 64-38-486
Instrukcja rejestracji internetowej
Rejestracje przez internet: https://praca.gov.pl/,
- 1.491,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.790,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 746,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 45.242,16 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Informacje o urzędzie
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu
86 - 300 Grudziądz,
ul. Parkowa 22
tel. +48 56 643-30-00; +48 56 643-84-00
e-mail: togr@praca.gov.pl
NIP 876-10-17-917
REGON 871218380
Sprawy w Urzędzie można również załatwiać elektronicznie za pomocą
ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Adres naszej skrytki ePUAP:
/pupgrudziadz/SkrytkaESP
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu położony jest w południowej części miasta, przy ul. Parkowej 22. Jako jednostka organizacyjna powiatu, wchodząca w skład powiatowej administracji zespolonej, realizuje zadania związane z promocją zatrudnienia, łagodzeniem skutków bezrobocia oraz aktywizacją zawodową. W pełnieniu swojej funkcji tut. Urząd współdziała z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy, z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie podstawowych usług rynku pracy.
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek 7.00 – 15.30
Wtorek 7.00 – 15.30
Środa 7.00 – 15.30
Czwartek 7.00 – 15.30
Piątek 7.00 – 13.00
Wtorek 7.00 – 15.30
Środa 7.00 – 15.30
Czwartek 7.00 – 15.30
Piątek 7.00 – 13.00
Godziny przyjmowania interesantów:
W godzinach otwarcia UrzęduDyrektor i Zastępcy Dyrektora przyjmują interesantów we wtorki w godzinach od 10.00 do 13.00
oraz w każdym innym dniu roboczym po uprzednim umówieniu się na spotkanie w sekretariacie Urzędu (pok. 310, II piętro).
Korespondencja z Urzędem
W Urzędzie obowiązuje elektroniczny obieg dokumentów.
Wszelka korespondencja przychodząca do Urzędu powinna być składana
do Kancelarii podawczej pok. 109 (parter budynku)
Wszelka korespondencja przychodząca do Urzędu powinna być składana
do Kancelarii podawczej pok. 109 (parter budynku)
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu uprzejmie informuje, iż podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Powyższe podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego.
Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym
w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
(Podstawa prawna: Art. 63 - 66 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego)
Powyższe podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego.
Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym
w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
(Podstawa prawna: Art. 63 - 66 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego)