Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie pomocy w ramach limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego 2025r. - Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu
Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP
Aktualności
Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie pomocy w ramach limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego 2025r.
Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie pomocy w ramach limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego 2025 r:
TERMIN NABORU WNIOSKÓW:
12.03.2025 r. – 14.03.2025 r.
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu ogłasza nabór wniosków pracodawców o przyznanie środków z limitu KFS 2025 na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców obejmujących:
- kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
- egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
- badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.
Priorytety wydatkowania środków limitu KFS ustalone przez Ministra właściwego do spraw pracy w 2025 r:
1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
2) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
3) Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
4) Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
5) Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
6) Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
7) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych
i opiekuńczych.
8) Rozwój umiejętności cyfrowych.
9) Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
Pracodawca, który ma siedzibę albo miejsce prowadzenia działalności na terenie miasta Grudziądza lub powiatu grudziądzkiego, zainteresowany uzyskaniem środków na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy powinien złożyć wniosek na obowiązujących formularzach dostępnych na stronie internetowej urzędu poprzez:
- drogę elektroniczną:
- ePUAP - adres skrytki: /pupgrudziadz/SkrytkaESP wniosek wraz
z załącznikami należy opatrzyć podpisem kwalifikowalnym, podpisem zaufanym (profil zaufany) lub podpisem osobistym. W przypadku niewywiązania się z tego wymogu wniosek nie zostanie rozpatrzony; - praca.gov.pl (usługi elektroniczne → wnioski o usługi i świadczenia z urzędu → wnioski pozostałe → wniosek o przyznanie środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy;
Do wniosku należy załączyć wszystkie załączniki wymienione w zakładce DOKUMENTY DO POBRANIA → Dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców (załączniki - wniosek praca.gov.pl) - e-Doręczenia: adres skrzynki: AE:PL-30968-64571-FAIGR-30 - wniosek wraz z załącznikami należy opatrzyć podpisem kwalifikowalnym, podpisem zaufanym (profil zaufany) lub podpisem osobistym. W przypadku niewywiązania się z tego wymogu wniosek nie zostanie rozpatrzony;
- ePUAP - adres skrytki: /pupgrudziadz/SkrytkaESP wniosek wraz
- złożenie wniosku w wersji papierowej z załącznikami w Kancelarii Urzędu (pokój 109), która znajduje się na parterze Urzędu w godzinach obsługi klienta (środa - czwartek w godzinach 7:00- 15:30, piątek w godzinach 7:00-13:00).
- pocztę tradycyjną (za dostarczenie wniosku w terminie uważa się datę wpływu
do Urzędu, a nie datę stempla pocztowego czy nadania przesyłki kurierem).
Za ewentualne problemy podczas wysyłania wniosku w formie elektronicznej za pośrednictwem e-PUAP, praca.gov.pl lub e-Doręczenia Urząd nie odpowiada.
Przy rozpatrywaniu wniosku starosta uwzględnia:
- zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania KFS na dany rok;
- zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
- koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
- posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
- w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu,
na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego; - plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
- możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku składanym przez pracodawcę, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy
Starosta rozpatruje w ciągu 30 dni wnioski wraz załącznikami złożone w wymaganym terminie.
W przypadku gdy wniosek jest wypełniony nieprawidłowo, starosta wyznacza pracodawcy termin nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni do jego poprawienia.
Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym informuje się pracodawcę na piśmie,
w przypadku:
- niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie lub
- niedołączenia wymaganych załączników.
Dopuszcza się negocjacje pomiędzy starostą a pracodawcą treści wniosku, w celu ustalenia ceny usługi kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych.
w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu, pokój 203 i pod nr tel. 56 64 38 467 lub 56 64 38 424.
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy
Oferty pracy
Dla pracodawców i przedsiębiorców
Zgłoś ofertę pracy
Pomoc w poszukiwaniu kandydatów do pracy
Rynek pracy
Stawki
- 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Akty prawne
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Urząd
Informacje o urzędzie
Informacje dla niepełnosprawnych
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.
Dane kontaktowe
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu
86 - 300 Grudziądz,
ul. Parkowa 22
tel. +48 56 643-30-00; +48 56 643-84-00
e-mail: togr@praca.gov.pl
NIP 876-10-17-917
REGON 871218380
Sprawy w Urzędzie można również załatwiać elektronicznie za pomocą
ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Adres naszej skrytki ePUAP:
/pupgrudziadz/SkrytkaESP
e-Doręczenia
Adres naszej skrzynki do e-Doręczeń:
AE:PL-30968-64571-FAIGR-30
Godziny pracy Urzędu:
Wtorek 7.00 – 15.30
Środa 7.00 – 15.30
Czwartek 7.00 – 15.30
Piątek 7.00 – 13.00
Godziny przyjmowania interesantów:
W godzinach otwarcia UrzęduDyrektor i Zastępcy Dyrektora przyjmują interesantów we wtorki w godzinach od 10.00 do 13.00
oraz w każdym innym dniu roboczym po uprzednim umówieniu się na spotkanie w sekretariacie Urzędu (pok. 310, II piętro).
Korespondencja z Urzędem
Wszelka korespondencja przychodząca do Urzędu powinna być składana
do Kancelarii podawczej pok. 109 (parter budynku)
Powyższe podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego.
Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym
w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
(Podstawa prawna: Art. 63 - 66 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego)