Informacje o Urzędzie

Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu jako jednostka organizacyjna powiatu wchodzi w skład administracji zespolonej Powiatu Grudziądziego. Bezpośredni nadzór nad Powiatowym Urzędem Pracy w Grudziądzu sprawuje na drodze zawartego porozumienia Prezydent Grudziądza. Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu jest jednostką organizacyjną Gminy Miasta Grudziądz nie posiadającą osobowości prawnej.

Statut prawny Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu określa Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu wprowadzony do stosowania Zarządzeniem Prezydenta Grudziądza nr 245/14 z dnia 1 lipca 2014 roku, wraz z Zarzadzeniami zmieniajacymi Prezydenta Grudziądza nr 206/15 z dnia 15 czerwca 2015, nr 345/16 z dnia 1 września 2016 roku, 412/17 z dnia 29 września 2017 roku, 129/2018 z dnia 10 maja 2018 roku, nr 168/2019 z dnia 18 kwietnia 2019 roku oraz nr 231/2019 z dnia 25 czerwca 2019 roku, nr 30/2020 z dnia 28 stycznia 2020 roku.
 
PUP Grudziądz realizuje zadania związane z promocją zatrudnienia, łagodzeniem skutków bezrobocia oraz aktywizacją zawodową. W pełnieniu swojej funkcji tut. Urząd współdziała z powiatowymi radami rynku pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy, z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie podstawowych usług rynku pracy.

W Urzędzie funkcjonują następujące komórki organizacyjne

  1. Centrum Aktywizacji Zawodowej, w ramach którego działa:
    • Dział Usług Rynku Pracy
    • Dział Instrumentów Rynku Pracy
  2. Dział Ewidencji i Świadczeń;
  3. Dział Finansowo – Księgowy;
  4. Dział Obsługi Prawnej, Organizacji i Koordynacji;
  5. Inspektor Ochrony Danych Osobowych;
  6. Stanowisko ds. służby BHP;
  7. Stanowisko ds. informatyki, analiz i statystyk;
  8. Stanowisko ds. obsługi sekretariatu;
  9. Stanowisko ds. obiegu i zarządzania dokumentacją.