Bliżej bezrobotnych i pracodawców
Projekt został zrealizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006, Priorytet I Aktywna polityka rynku pracy oraz integracji zawodowej i społecznej, Działanie 1.1 Rozwój i modernizacja instrumentów i instytucji rynku pracy, Schemat b) Rozwój oferty usług instytucji rynku pracy.
Okres realizacji:
od 1 marca 2006 roku do 31 lipca 2007 roku
Liczba uczestników projektu:
65 osób.
Cel projektu:
Doskonalenie kadr Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu poprzez szkolenia było głównym zadaniem stojącym przed projektem, który przewidywał wzrost kwalifikacji zawodowych 65 pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu, rozwinięcie przez nich zdolności intra- i interpersonalnych, a co za tym idzie usprawnienie działania Urzędu (szczególnie w zakresie pośrednictwa pracy i doradztwa zawodowego). Wdrożenie projektu pozwoliło na jeszcze lepsze skorelowanie kwalifikacji pracowników Urzędu z wciąż zmieniającymi się wymogami rynku pracy, a w szczególności z wyzwaniami, jakie niesie polskie członkostwo w Unii Europejskiej (vide postępujące otwarcie europejskiego rynku pracy) oraz coraz wyższymi wymaganiami stawianymi pracownikom Urzędu przez osoby bezrobotne i poszukujące pracy oraz pracodawców. Wdrożenie projektu pozwoliło na stworzenie Urzędu na miarę XXI wieku - świetnie zorganizowanego, opartego na pracy ludzi zaangażowanych w to, co robią, przyjmujących śmiało nowe wyzwania, nowoczesnych, potrafiących działać zespołowo i wrażliwych na potrzeby klienta oraz pracodawców.
Zadania projektu:
W 2006 roku uczestnicy projektu wzięli udział w następujących szkoleniach:
· „Profesjonalna obsługa klienta",
· „Asertywność jako konstruktywna metoda porozumiewania się z otoczeniem",
· „Sztuka radzenia sobie ze stresem",
· „Komunikacja w zespole, z elementami budowania zespołu",
· „Wypalenie zawodowe pracowników",
· „Trening menedżerski typu outdoor",
· „Efektywne pośrednictwo pracy w urzędach pracy",
· „Efektywne doradztwo zawodowe w urzędzie pracy',
· „Zawodoznawstwo w obsłudze klienta",
· „Prawo pracy oraz podejmowanie zatrudnienia w UE w kontekście zmian wynikających z integracji Polski z UE",
· „Sztuka negocjacji",
· „Autoprezentacja, prezentacja i wystąpienia publiczne",
· „Zarządzanie projektami",
· „Procedury rachunkowości w zakresie gospodarowania środkami Unii Europejskiej",
· „Audyt wewnętrzny i kontrola wewnętrzna",
· „Kodeks postępowania administracyjnego",
· „Marketingowe ujęcie serwisu internetowego urzędu",
· „M-2596 Managing Microsoft Systems Management Server 2003",
· „M-2823 Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows Server 2003 Network"
W 2007 roku przeprowadzono następujące szkolenia dla osób uczestniczących w projekcie:
· „Pośrednictwo pracy",
· „Doradztwo zawodowe",
· „Psychiczna matryca bezrobocia – jak przeciwdziałać"
· „Excel w zastosowaniach finansowych"
· „Akademia zarządzania czasem",
· „Prawo zamówień publicznych',
· „Public Relations",
· „Zarządzanie siecią Novell",
· „Szkolenie dla Liderów Klubu Pracy".
Finansowanie:
Projekt był współfinansowany w 79% ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.