Aktualności
Powrót
Nabór do projektu pn. "Z POWERem do pracy!!" dla zainteresowanych bezzwrotnymi dotacjami na utworzenie przedsiębiorstwa oraz udziałem w szkoleniach zawodowych
Nabór do projektu pn. "Z POWERem do pracy!!" dla zainteresowanych bezzwrotnymi dotacjami na utworzenie przedsiębiorstwa oraz udziałem w szkoleniach zawodowych
Grudziądzkie Centrum Caritas im. Błogosławionej Juty ogłasza od dnia 08.03.2021 r. nabór uczestników do projektu pn. „Z POWERem do pracy!!" w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Nabór dotyczy osób zainteresowanych bezzwrotnymi dotacjami na utworzenie przedsiębiorstwa oraz udziałem w szkoleniach zawodowych.
Grudziądzkie Centrum Caritas im. Błogosławionej Juty realizuje projekt pn. „POWERem do pracy!!" współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa I. Osoby młode na rynku pracy, Działanie 1.2 Wsparcie osób młodych na regionalnym rynku pracy – projekty konkursowe, Poddziałanie 1.2.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Do skorzystania ze wsparcia w postaci bezzwrotnych dotacji na utworzenie przedsiębiorstwa oraz szkoleń zawodowych (indywidulanych i grupowych) serdecznie zapraszamy osoby pracujące, znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. ubodzy pracujący, zatrudnieni na umowach krótkoterminowych oraz pracujący w ramach umów cywilno-prawnych, które pracują lub mieszkają, w tym uczą się na obszarze Grudziądza lub powiatu grudziądzkiego w rozumieniu KC, w wieku 18-29 lat.
Ubodzy pracujący - Zgodnie z definicją zwartą w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020 ubodzy pracujący to osoby, których zarobki nie przekraczają płacy minimalnej (ustalanej na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę) lub osoby zamieszkujące w gospodarstwie domowym, w którym dochody (z wyłączeniem transferów społecznych), przypadające na jedną osobę, nie przekraczają kryteriów dochodowych ustalonych w oparciu o próg interwencji socjalnej w miesiącu poprzedzającym przystąpienie do projektu. Wysokości kryteriów dochodowych podawane są w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej.
Osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych - Zgodnie z definicją zwartą w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020 osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych to osoby zatrudnione na umowę wskazującą na zawarcie stosunku pracy lub innej formy zatrudnienia, zawartej na czas określony, który upływa w okresie realizacji projektu lub trwa nie dłużej niż 6 miesięcy.
Zapraszamy do udziału w projekcie byłych uczestników projektów z zakresu włączenia społecznego realizowanych w ramach celu tematycznego 9 w RPO.
DOTACJE NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Dla 10 osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą oferujemy:
- bezzwrotną dotację na podjęcie działalności gospodarczej w wysokości 23 050,00 zł,
- wsparcie pomostowe w postaci bezzwrotnej pomocy finansowej w wysokości średnio 450 zł miesięcznie (nie większej niż 1 000zł) w okresie do 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej.
SZKOLENIA ZAWODOWE (INDYWIDUALNE I GRUPOWE)
Dla 11 osób oferujemy bezpłatne szkolenia prowadzone przez jednostki szkoleniowe wpisane do Rejestru Instytucji Szkoleniowych WUP.
W ramach wsparcia szkoleniowego uczestnik projektu będzie miał sfinansowane:
- szkolenie zawodowe,
- stypendium szkoleniowe,
- badania lekarskie,
- zwrot kosztów dojazdu,
- zwrot kosztów opieki dzieckiem/osoba zależną,
- ubezpieczenie NNW,
- egzamin, certyfikat/zaświadczenie,
- pośrednictwa pracy dostosowane do potrzeb, kwalifikacji i doświadczenia zawodowego dla osób po szkoleniu, którzy nie podejmą zatrudnienia.
Przypominany, że cały czas trwa rekrutacja do projektu dla zainteresowanych uczestnictwem w stażu zawodowym lub zatrudnieniu w ramach doposażenia/wyposażenia stanowiska pracy. Szczegółowe informacje.
Termin składania dokumentów:
Dokumenty rekrutacyjne należy składać od dnia 08.03.2021 roku w Biurze projektu – Grudziądzkie Centrum Caritas im. Błogosławionej Juty, ul. Klasztorna 6, 86-300 Grudziądz, pokój nr 16, od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 – 14:00. Nabór prowadzony będzie w trybie ciągłym do wyczerpania miejsc.
Informacje o projekcie:
BIURO PROJEKTU:
Grudziądzkie Centrum Caritas im. Błogosławionej Juty
ul. Klasztorna 6
86-300 Grudziądz
pokój nr 16
tel. 517 773 082
Koordynator projektu: Szymon Ronowski
e-mail: grudziadz@caritas.pl
www.grudziadz.caritas.pl
DOKUMENTY DO POBRANIA:
- Załączniki
- REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE (pdf, 758 KB)
- Załącznik nr 2 - Formularz zgłoszeniowy dla osób pracujących (pdf, 767 KB)
- Załącznik nr 3 - Karta oceny Formularza zgłoszeniowego (docx, 62 KB)
- Załącznik nr 4 - Lista zakwalifikowanych do udziału w projekcie (docx, 57 KB)
- Załącznik nr 5 - Lista rezerwowa do udziału w projekcie (docx, 57 KB)
- Załącznik nr 6 - Lista odrzuconych formularzy zgłoszeniowych (docx, 57 KB)
- Załącznik nr 7 - Umowa uczestnictwa w projekcie (docx, 81 KB)
- 1.200,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.440,00 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 600,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- 32.747,88 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Informacje o urzędzie
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu
86 - 300 Grudziądz,
ul. Parkowa 22
tel. +48 56 643-30-00; +48 56 643-84-00
fax +48 56 643-30-01
e-mail: togr@praca.gov.pl
NIP 876-10-17-917
REGON 871218380
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu położony jest w południowej części miasta, przy ul. Parkowej 22. Jako jednostka organizacyjna powiatu, wchodząca w skład powiatowej administracji zespolonej, realizuje zadania związane z promocją zatrudnienia, łagodzeniem skutków bezrobocia oraz aktywizacją zawodową. W pełnieniu swojej funkcji tut. Urząd współdziała z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy, z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie podstawowych usług rynku pracy.
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek 7.00 – 15.30
Wtorek 7.00 – 15.30
Środa 7.00 – 15.30
Czwartek 7.00 – 15.30
Piątek 7.00 – 13.00
Wtorek 7.00 – 15.30
Środa 7.00 – 15.30
Czwartek 7.00 – 15.30
Piątek 7.00 – 13.00
Godziny przyjmowania interesantów:
W godzinach otwarcia UrzęduDyrektor i Zastępcy Dyrektora przyjmują interesantów we wtorki w godzinach od 10.00 do 13.00
oraz w każdym innym dniu roboczym po uprzednim umówieniu się na spotkanie w sekretariacie Urzędu (pok. 310, II piętro).
Korespondencja z Urzędem
W Urzędzie obowiązuje elektroniczny obieg dokumentów.
Wszelka korespondencja przychodząca do Urzędu powinna być składana
do Kancelarii podawczej pok. 109 (parter budynku)
Wszelka korespondencja przychodząca do Urzędu powinna być składana
do Kancelarii podawczej pok. 109 (parter budynku)
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu uprzejmie informuje, iż podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Powyższe podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego.
Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym
w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
(Podstawa prawna: Art. 63 - 66 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego)
Powyższe podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie powinno być podpisane przez wnoszącego.
Natomiast podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym
w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
(Podstawa prawna: Art. 63 - 66 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego)