Prezydent Grudziądza za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu
w dniu 14 maja 2020 r. ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19.,przyznawanego na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
 
Nabór jest prowadzony od 15 maja do 28 maja 2020 r.

Z dofinansowania mogą skorzystać mikro, mali i średni przedsiębiorcy. Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
 
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych
2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym
po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie będzie mogło zostać przyznane, gdy spadek obrotów gospodarczych wyniesie
co najmniej 30%. Wysokość dofinansowania zależna jest od wysokości spadku obrotów:
  1. spadek o min. 30% - dofinansowanie w wysokości 50% kwoty min. wynagrodzenia za pracę,
  2. spadek o min. 50% - dofinansowanie w wysokości 70% kwoty min. wynagrodzenia za pracę,
  3. spadek o min. 80% - dofinansowanie w wysokości 90% kwoty min. wynagrodzenia za pracę.
 
Dofinansowanie będzie mogło być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące
i będzie wypłacane w okresach miesięcznych po złożeniu przez Przedsiębiorcę w danym miesiącu oświadczenia o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową, oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane.



Szczegółowe informacje dotyczące udzielania dofinansowania, w tym obowiązujące instrukcje, zasady, wnioski wraz z załącznikami, dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Wnioski wraz z dwoma podpisanymi egzemplarzami umowy oraz wzorem formularza pomocy publicznej można składać do Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru w następujący sposób:
  1. elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, przez Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie www.praca.gov.pl,
  2. elektronicznie przesyłając na skrzynkę podawczą Urzędu ePUAP, podpisując profilem zaufanym,
  3. składając dokumenty w kopercie do skrzynki na korespondencję w siedzibie Urzędu,
  4. przesyłając pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu, ul. Parkowa 22, 86-300 Grudziądz.

Dokumenty do pobrania:
https://grudziadz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia




Telefony do kontaktu:
56 64 38 401
56 64 38 431